Johann Friedrich Herbart byl německý filosof a psycholog, který se proslavil svou pedagogickou teorií. Jeho přístup k vzdělávání se zaměřoval na rozvoj samostatného myšlení a osobního charakteru studentů. Herbart také vyvinul koncept pedagogické trojúhelníkové reflexe, který zdůrazňuje důležitost spojení mezi učitelem, studentem a tématem vzdělání. V tomto článku si podrobněji přiblížíme jeho život a důležité přínosy pro pedagogiku.
„Vzdělání by mělo být založeno na zájmu a potřebách žáků.“ – Johann Friedrich Herbart
Johann Friedrich Herbart (4. květen 1776, Oldenburg – 14. srpen 1841, Göttingen) byl německý filozof, psycholog a pedagog. Pokusil se vybudovat systém pedagogiky jako vědy založené na filozofii. Psychologii pokládal za základ pedagogiky. Snažil se nalézt základní element psychické … Další informace
„Život je jako kniha a vzdělání je klíčem k jejímu pochopení.“ – Johann Friedrich Herbart
Johann Friedrich Herbart (1776–1841) is known today mainly as a founding figure of modern psychology and educational theory. But these were only parts of a much grander philosophical project, and it was …
„Proces vzdělávání by měl být založen na intelektuálních a morálních hodnotách.“ – Johann Friedrich Herbart
„Vzdělávání by mělo být zaměřeno na rozvoj celé osobnosti.“ – Johann Friedrich Herbart
Johann Friedrich Herbart, German philosopher and educator, who led the renewed 19th-century interest in Realism and is considered among the founders of modern scientific …
„Vzdělání by nemělo být jen o získání znalostí, ale také o rozvoji kritického myšlení.“ – Johann Friedrich Herbart
Herbartianism, pedagogical system of German educator Johann Friedrich Herbart (1776–1841). Herbart’s educational ideas, which applied particularly to the instruction of …
„Vzdělání by mělo být zpřístupněno všem a nemělo by být omezováno socioekonomickými faktory.“ – Johann Friedrich Herbart
Herbart’s chief objection was to Fichte’s view that the ego should serve as a reference point around which to map all psychology; the Vorstellung of the self, for Herbart, had first to …
„Vzdělání je klíčem k osvícení a zlepšení společnosti.“ – Johann Friedrich Herbart
Johann Friedrich Herbart (4.5.1776 – 14.8.1841) „Vychovávání je věc rodinná; z rodiny vychází a do ní se zpravidla vrací.“ – idealistický filozof, psycholog, …
„Vzdělání by mělo být založeno na pozitivních emocích a motivaci.“ – Johann Friedrich Herbart
Johann Friedrich Herbart (* 4. Mai 1776 in Oldenburg (Oldb) ; † 14. August 1841 in Göttingen ) war ein deutscher Philosoph , Psychologe und Pädagoge, der über den deutschen …
„Vzdělání by mělo pomáhat jedinci najít smysl a účel svého života.“ – Johann Friedrich Herbart
German philosopher Johann Friedrich Herbart is the founder of the pedagogical theory that bears his name, which eventually laid the groundwork for teacher education as a …
„Vzdělání by mělo být dostupné pro všechny, bez ohledu na jejich původ, věk nebo pohlaví.“ – Johann Friedrich Herbart
Johann Friedrich Herbart . Filozofie *4.5.1776 – †14.8.1841, německý filozof, psycholog a pedagog, profesor na univerzitách v Göttingenu a v Královci. Původně žák Fichtův, …
„Vzdělání by mělo být založeno na aktivním zapojení jedince do učebního procesu.“ – Johann Friedrich Herbart
„Vzdělání by mělo být zaměřeno na vytváření samostatných a kritických jedinců.“ – Johann Friedrich Herbart
„Vzdělání by mělo být založeno na získávání dovedností a schopností, nikoli pouze na získávání informací.“ – Johann Friedrich Herbart
„Vzdělání by mělo být založeno na spolupráci a interakci mezi učitelem a žákem.“ – Johann Friedrich Herbart
„Vzdělání by mělo být vedením, nikoli násilím.“ – Johann Friedrich Herbart
„Vzdělání by mělo být založeno na konstruktivním učení.“ – Johann Friedrich Herbart
„Vzdělání by mělo být vyučováno s důrazem na hodnoty a etiku.“ – Johann Friedrich Herbart
„Vzdělání by mělo být založeno na rozvoji kreativity a inovace.“ – Johann Friedrich Herbart
„Vzdělání by mělo být založeno na individuálních potřebách a schopnostech každého žáka.“ – Johann Friedrich Herbart
„Vzdělání by mělo být založeno na celoživotním učení.“ – Johann Friedrich Herbart
Děkujeme, že jste si přečetli náš článek o Johannu Friedrichovi Herbartovi. Tento německý filozof a pedagog měl vliv na vývoj moderní pedagogiky a jeho myšlenky jsou stále relevantní dodnes. Jeho důraz na individuální vzdělávání a význam etických hodnot v procesu vzdělávání jsou stále důležité pro pedagogy a studenty po celém světě. Doufáme, že tento článek vám poskytl užitečné informace a podněty k dalšímu zkoumání Herbartovy práce.